Kiedy Twoja firma ma już stronę internetową i firmowego bloga, warto rozejrzeć się za kolejnymi sposobami dotarcia do swoich klientów. W kolejce do wspierania Twojego biznesu stoi Facebook, a konkretnie oferowane przez niego strony firmowe, czyli fan pages.


Fan page – dla komunikacji i zapadania w pamięć

Facebook to medium społecznościowe, więc nic dziwnego, że pierwszym naszym skojarzeniem z nim jest „komunikacja” i „społeczność”. Jednym z ważniejszych zadań fan page’a (a raczej Twoim – za jego pośrednictwem) będzie bieżące komunikowanie się ze swoimi odbiorcami. Zadanie to bywa wymagające, ale niesie za sobą wiele korzyści.

Dzięki fan page’owi będziesz w stałym kontakcie ze swoimi klientami. Internauci coraz częściej wybierają zapytania na portalu społecznościowym, bo tam spodziewają się szybciej dostać odpowiedź. I tak też powinno się reagować na firmowej stronie na Facebooku, bo pozytywnie wpływa to na wizerunek. Wszyscy lubimy, kiedy nasze wątpliwości są ekspresowo rozwiewane!

Fan page – dla bycia mniej oficjalnym

Podobnie jak blog firmowy, fan page daje możliwość pokazania się od innej strony. Odbiorcy szybko zapamiętują charakterystyczne, oryginalne komunikaty, grafiki czy styl wypowiedzi i szybko wiążą go z daną marką. Możesz mieć wrażenie, że dzisiaj trudno się wyróżnić… Być może jest trudniej niż kiedyś, ale na pewno potrafisz znaleźć coś, co wysuwa Twój produkt czy usługę na pierwszy plan i tym obudować komunikację na Facebooku.

 Krótki, mniej oficjalny, ale ciekawy post, którego nie możesz w danym momencie wrzucić na bloga, zbierze „lajki” na Facebooku i pozwoli dotrzeć do szerszego grona osób. Osoba obserwująca Twoją stronę udostępni post, dzięki czemu jej znajomi również go zobaczą. Być może wśród jej znajomych jest Twój kolejny klient?

Fan page – dla dobrze targetowanej reklamy

Nikt już nie łudzi się, że dzięki Facebookowi znajdzie swoich klientów… za darmo. Za reklamę na tym portalu społecznościowym trzeba zapłacić, ale tutaj kupisz bardzo konkretne korzyści. Facebook i jego narzędzie Facebook Ads pozwala ściśle określić grupę docelową. Daje to komfort dobrze targetowanej reklamy i pewność, że nie wydajesz pieniędzy na komunikat, który trafi w próżnię. Komu chciałbyś sprzedać swoje usługi? Czy mają być to kobiety, czy mężczyźni? W jakim wieku? Czy mają mieć konkretne zainteresowania?

Tym samym fan page i reklama na Facebooku pomaga dotrzeć przedsiębiorcy do lokalnej społeczności. Szyjesz torebki w Grudziądzu i chciałabyś, aby więcej osób odwiedziło Twoją pracownię? Zaznacz, że odbiorcami reklamy mają być mieszkanki Twojego miasta i okolic. Resztą zajmie się niebieski portal.

Fan page – dla opinii od klientów

Fan page daje klientom możliwość wystawienia opinii Twoim produktom lub usługom. To tylko kilka kliknięć, a swoje zadowolenia określa się liczbą gwiazdek i kilkoma zdaniami. Tu jednak, w przeciwieństwie do strony internetowej, nie zamieścisz opinii klientów sam (czy z pomocą administratora strony), lecz odbiorcy mogą to zrobić samodzielnie. Może się więc zdarzyć, że również osoba niezadowolona ze współpracy (lub chcąca Ci po prostu zaszkodzić) odezwie się w obecności innych członków Twojej społeczności. Czy takiej opinii należy się pozbyć, a jeśli nie, to jak na nią zareagować? O tym porozmawiamy przy innej okazji.

Nawet jeśli dotąd z dystansem podchodziłeś do mediów społecznościowych, warto kliknąć na Facebooku „utwórz stronę”. To dobre narzędzie do komunikacji, budowania wizerunku i reklamy – dlaczego by nie skorzystać z jego możliwości?