Firmowe konto na Instagramie pewnie nie jest pierwszą myślą, która pojawia się w Twojej głowie, kiedy myślisz o promocji swojej firmy w social mediach. W dziedzinie biznesowej wciąż przoduje Facebook. Jednak to, jak na przestrzeni ostatnich lat zmienił się Instagram wskazuje na to, że niebawem będzie on naturalnym wyborem dla przedsiębiorców. Czy i Twoja firma może tam zyskać klientów?

Jeżeli firmowe konto na Instagramie będziesz często aktualizować i wartościowa treść wzbudzi zainteresowanie odbiorców, to bardzo możliwe, że młodszy brat Facebooka szybko stanie się Twoim ulubionym medium społecznościowym.


Konto firmowe na Instagramie – gratka dla estetów

Instagram o uwagę odbiorców walczy głównie zdjęciami, więc to na nie położysz nacisk, rozbudowując swój profil. Jeśli Twój produkt jest wyjątkowy pod względem wizualnym, bardzo prawdopodobne, że już dobrymi zdjęciami przyciągniesz na konto swojej firmy dużą liczbę internautów.

Nie zrażaj się jednak, jeżeli nie sprzedajesz rzeczy dla estetów. Na Instagramie można przyciągnąć uwagę również opisami, pozyskać odbiorców dobrym doborem hashtagów, a na warstwę wizualną produktu czy usługi po prostu znaleźć oryginalny pomysł.

Na Instagramie ważne jest pierwsze wrażenie, a do stworzenia go – oprócz ładnej siatki zdjęć – przyda się również biogram. W Instagramowym biogramie w kilku zdaniach lub ich równoważnikach można opisać, czym firma zajmuje się na co dzień i jakie usługi oferuje. Jeśli prowadzisz jednooosobową działalność, możesz również napisać coś o sobie.

Bądź w kontakcie, odpowiadaj na pytania

Firmowe konto na Instagramie niesie za sobą korzyści podobne do tych, które płyną z zarządzania fan page’m na Facebooku, a jego główną zaletą jest ciągły kontakt ze zgromadzoną wokół produktu czy usługi społecznością. Oprócz lajkowania zdjęć, pisania komentarzy i odpowiadania na inne, kontakt z odbiorcami utrzymuje się za sprawą direct messages. Oznacza to, że Instagram jest kolejną platformą, za pośrednictwem której potencjalny klient może dopytać o szczegóły Twojej usługi.

Dzięki firmowemu profilowi na Instagramie możesz być w kontakcie nie tylko ze stałymi i przyszłymi klientami, ale również z innymi firmami. To medium jest idealne do pokazywania swoich relacji z innymi ludźmi, a przy okazji do oznaczania ich i wzajemnego polecania się. Nie musisz wirtualnie przyjaźnić się ze swoją konkurencją, ale czy zaszkodzi Twojemu wizerunkowi internetowa relacja z firmą działającą nieopodal Twojej?

Twój biznes na Instagramowej mapie

Instagram oferuje przydatną funkcję oznaczania lokalizacji. Geotagi porządkują treści na Instagramie podobnie jak hashtagi. To duża szansa nawet dla małych, lokalnych biznesów, które dzięki temu mogą trafić do klientów ze swoich okolic. Prowadzisz gabinet weterynaryjny, kawiarnię albo sklep ze zdrową żywnością? Użytkownikom na pewno będzie zależało na tym, by szukać tych miejsc, które są najbliżej nich.

Konto firmowe na Instagramie najlepiej zaprocentuje, jeśli będzie otoczone uwagą. Jeżeli znajdziesz w swoim harmonogramie czas na codzienną pracę również w tym medium, efekty mogą pojawić się szybciej, niż przypuszczasz. Tylko uwaga: to wciąga!