Facebook i Instagram opanowałeś, a teraz szukasz nowych kanałów promocji Twojej firmy? A może uznałeś, że z wyżej wspomnianymi social mediami jest Ci nie po drodze? Obojętnie, jaką podjąłeś decyzję, warto przyjrzeć się innym mediom społecznościowym. Tam też są Twoi klienci!

Zawodowy LinkedIn

Portal, który kojarzy się bardzo biznesowo i… jest to dobre skojarzenie. Linked In służy budowaniu sieci kontaktów zawodowych, dlatego prędzej założysz tutaj swój osobisty profil niż kolejny kanał o nazwie swojej firmy. Nie oznacza to jednak, że nie będziesz jej w ogóle promować.

Na LinkedIn zamieścisz doświadczenie zawodowe, zaznaczysz bliskie Ci branże i podkreślisz, jakie wartości są dla Ciebie ważne. Ponadto stworzysz sieć relacji  (nie tylko z osobami, które znasz osobiście) i zbierzesz rekomendacje, które zauważy Twój potencjalny klient. LinkedIn umożliwia też dzielenie się treściami z ludźmi ze swojej zawodowej sieci, więc możesz aktywnie dzielić się z innymi ciekawostkami ze swojej branży.

Chcesz promocji wideo? Z pomocą przychodzi Youtube

To medium czasochłonne i dla odważnych, bo działalność na nim zwykle opiera się na zamieszczaniu filmów wideo. Oczywiście można tam publikować również podcasty, ale zdecydowana większość użytkowników odwiedza Youtube, by oglądać filmy. Za czas i odwagę Youtube nagradza zasięgami, które prawdopodobnie zdobywa się o wiele szybciej niż na Facebooku czy Instagramie.

Jeśli masz czas, jesteś za pan brat z kamerą i nie boisz się pokazać swojej działalności poprzez filmy, dlaczego by nie spróbować? Nie martw się, jeśli nie masz profesjonalnego sprzętu. Wielu twórców zaczynało od filmów o jakości, która pozostawia wiele do życzenia. Poza tym mamy rok 2019 i prawie każdy smartfon da sobie radę z dobrym jakościowo nagraniem.

Ćwierkaj na Twitterze

O ile podczas filmu na youtube możesz rozgadać się prawie do nieskończoności, o tyle Twitter będzie wymagał od Ciebie zwięzłości i czytelności przekazu. Portal pozwala na umieszczanie krótkich informacji. Przez wiele lat było to 140 znaków w jednym poście, ostatnio zaś podwojono tę liczbę (co podobno nie wpłynęło na wydłużenie się komunikatów, przyzwyczajenie użytkowników robi swoje).

Na Twitterze bardzo często komentowane są aktualne wydarzenia, więc nie zaszkodzi, jeśli również wypowiesz się na temat newsów, które dotyczą Twojej branży. Jeśli masz talent do krótkich, trafnych spostrzeżeń, warto zaprezentować się na tym medium. Tym bardziej, jeśli w ciekawy i zwięzły sposób potrafisz opowiedzieć o swoim produkcie.

Twitter to medium lubiane przez sportowców, polityków i dziennikarzy, ale nie powiedziane, że nie odnajdziesz się tam, będąc zupełnie z innego świata niż sportowy czy prasowy. Krótkie riposty i interesujące uwagi na pewno przyciągną uwagę odbiorców, a być może znajdziesz tam kogoś ze swojej lokalnej społeczności?

Kolejne medium – nowe możliwości

Ile mediów społecznościowych, tyle różnych dróg do odbiorcy. Skoro dostajemy takie możliwości, warto je wykorzystywać, obserwując przy okazji, które w naszej branży sprawdzają się najlepiej. I w których my lubimy spędzać najwięcej czasu. Co, jeśli te dwie sprawy się wykluczają? Robić jedno medium zawodowo, a drugie aktualizować dla przyjemności. 🙂