Stało się! Założyłeś profil firmowy na Instagramie. Słyszałeś też coś o algorytmie, ale wciąż nie wiesz, po co on w ogóle jest i jak działa? Podpowiemy Ci, jak się z nim zaprzyjaźnić.
Minęły już czasy, kiedy Instagram pokazywał swoim użytkownikom posty w kolejności chronologicznej. Tym samym jest duże prawdopodobieństwo, że do Twoich odbiorców nie trafią wszystkie zdjęcia, które udostępniasz. Teraz algorytm stawia na to, aby prezentować użytkownikom to, co według niego jest dla nich najbardziej interesujące. Skąd to wie?
Algorytm Instagrama rejestruje rzeczy, które użytkownicy lubią. Bada, ile sekund Twój obserwator spędza oglądając Twoje posty, czy daje im serduszka wyrażając aprobatę i czy komentuje treść. Jeśli tak, jest to dla Instagrama sygnał, że ktoś jest żywo zainteresowany Twoim kontem i będzie mu podsuwał więcej zdjęć, które zamieszczasz. Taka osoba należy do Twojej zaangażowanej społeczności.
Przyjaźń z algorytmem – sposób prosty i trudny zarazem
Możesz więc zaprzyjaźnić się z algorytmem i sprawić, że pokaże on Twoje treści obserwującym. Sposób jest prosty i trudny zarazem: musisz najpierw zaprzyjaźnić się ze swoimi odbiorcami i stworzyć zaangażowaną społeczność. Tutaj znowu do boju wkracza kreatywność i zaprezentowanie swojej usługi czy produktu w sposób, który odbiorcy (i klienci) polubią.
Pamiętaj, że nie od razu Kraków zbudowano: budowa społeczności zajmuje sporo czasu i wymaga pracy. Najprościej uczyć się na obserwowaniu reakcji swoich odbiorców. Co przyciąga nowe osoby, a co angażuje te, które są z Tobą dłużej? Zdjęcia, czy wideo? Krótkie, treściwe opisy, czy dłuższe historie pod zdjęciem?
Algorytm Instagrama to nie wróg
Warto porzucić postrzeganie algorytmu Instagrama jako wroga. Działa on tak, aby jak najbardziej dopasować się do potrzeb swoich odbiorców, a więc jest to dobrze przemyślany biznes! Algorytm bardziej chce ułatwiać użytkownikom korzystanie z aplikacji niż utrudniać małym czy dużym przedsiębiorcom docieranie do klientów.
Skończyły się jednak czasy, kiedy w social mediach można było zdobyć publiczność tylko za sprawą dodania linku i nieprzemyślanej treści. Takie przypadki wciąż się zdarzają, ale na pewno nie tak często jak kiedyś. Twórz ciekawe treści, buduj społeczność, a algorytm Instagrama na pewno Ci pomoże dotrzeć do nowych osób.