Twoja strona internetowa ma niewiele czasu na zrobienie pierwszego wrażenia. Panuje przekonanie, że to nawet mniej niż sekunda. Jak to możliwe, skoro przez ten czas internauta nie zdoła nawet przeczytać krótkiego tekstu…? Otóż jego mózg zdąży zarejestrować warstwę wizualną. Dlatego zdjęcia są kluczowym elementem na Twojej stronie internetowej.

Jakie zdjęcia są potrzebne na stronę internetową?

Zróbmy szybki przegląd.

Twoje zdjęcia

Może to dobra okazja, by zrobić sobie sesję wizerunkową? Przy okazji wykorzystasz fotki w social mediach. Jeśli jednak dopiero startujesz ze swoją działalnością i wolisz przeznaczyć pieniądze na coś innego niż profesjonalna sesja zdjęciowa, wcale nie jesteś na przegranej pozycji. Dobre światło, ogarnięcie ustawień smartfona i dwie dodatkowe ręce do zrobienia Ci zdjęć powinny wystarczyć.

Zdjęcia Twojej działalności

Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność z domu, raczej nie potrzebujesz fotek swojego biurka (więc nie musisz sprzątać na potrzeby sesji ;)). Takie fotografie przydają się w przypadku prowadzenia gabinetów, szkół, restauracji i wszystkich tych miejsc, do których chcesz zaprosić klientów.

Zdjęcia Twoich klientów

Na stronach internetowych popularne są sekcje z referencjami od osób, które skorzystały z Twoich produktów czy usług. Byłoby świetnie, gdyby Twoi klienci zgodzili się na zamieszczenie ich zdjęć na Twojej stronie internetowej, tuż przy opinii na temat firmy. Strona www zyska na autentyczności, zwłaszcza, jeśli większość fotografii stanowią te z banku zdjęć.

Zdjęcia produktowe

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, zdjęcia produktów to ma być absolutny sztos. Na nic świetnie napisany opis sukienki, jeśli zrobisz jej fotkę nokią sprzed dwudziestu lat, i to w dodatku wieczorem. To przejdzie na OLX, ale nie w Twoim sklepie internetowym.

Powyższe fotografie (może z wyjątkiem wizerunków klientów, bo te zwykle i tak są miniaturkami) powinny być dostarczone w bardzo wysokiej jakości. Dla przykładu: zdjęcie do slidera na stronie głównej powinno mieć co najmniej 1920 pikseli szerokości. Jeśli wahasz się, jakiego rozmiaru zdjęcia wysłać do twórcy Twojej strony, wybierz te, które mają najwięcej MB.

Zdjęcia na stronę internetową

Skąd wziąć zdjęcia na stronę internetową?

Możliwe, że będziesz potrzebować zdjęć bardziej ogólnych – biurka z kawą, szafy z ubraniami albo osoby, która oddaje się zabiegowi masażu. Najprościej dogadać się z firmą, która tworzy dla Ciebie stronę internetową. Agencje korzystają z płatnych banków zdjęć, dzięki czemu dobiorą unikatowe fotografie, a strona będzie dzięki nim robić dobre wrażenie. Prawdopodobnie zaoszczędzisz nie tylko czas, ale i pieniądze – wyjdzie to taniej niż samodzielne kupowanie zdjęć.

Shutterstock – cennik zdjęć

Jeśli chcesz na swojej stronie internetowej pokazać wnętrze lokalu albo samego siebie w akcji (bo jesteś konferansjerem, cukiernikiem albo trenerem personalnym), a nie masz zaprzyjaźnionego fotografa, podpytaj twórców Twojej strony, czy nie współpracują już z kimś takim. Bardzo prawdopodobne, że skontaktują Cię ze sprawdzonym fotografem.

Zdjęcia na stronę internetową – czego nie robić?

  • Bezpłatne banki zdjęć są bardzo przydatne i popularne – to ich zaleta, a równocześnie wada. Najbardziej uniwersalne zdjęcia z takiego banku zilustrują setki wpisów na blogi i będą tłem dla contentu w social mediach. Z nimi nie masz szans się wyróżnić. Oczywiście znajdą się tam perełki, ale jeśli nie płacisz za dobrą fotkę przelewem, zapłacisz czasem przeznaczonym na szukanie.
  • Uważaj na znak wodny! Kliknięcie prawym przyciskiem myszy i zapisanie zdjęcia na dysku nie jest gwarancją sukcesu. Jeśli zdjęcie jest płatne, na swoim komputerze zapiszesz fotkę z nazwą banku zdjęć, a umieszczenie takiego pliku na swojej stronie to raczej internetowe faux-pas.
  • Zdjęcia z darmowych (i nie tylko) banków zdjęć to niejednokrotnie temat żartów. Nic dziwnego – wielu z nich daleko do naturalności… Osoby na takich fotkach uśmiechają się tak sztucznie, że nawet w reklamach leczenia paradontozy wyglądałyby nieautentycznie. Jeśli Twoją strategią nie jest rozśmieszanie klientów, lepiej zostaw kultowe pliki ze stocka na portalach z memami, a sam wybierz zdjęcia, którym bliżej do rzeczywistości.

Powodzenia!