W Internecie jest jeszcze mniej czasu na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia niż w realnym świecie. Pamiętaj o tym podczas tworzenia materiałów na stronę internetową, która ma być wizytówką Twojego biznesu. Aby Twoja witryna dobrze się prezentowała potrzebne będą: logo, grafiki, fotografie, Twoje certyfikaty, uprawnienia, portfolio oraz… teksty. Dużo dobrze napisanych tekstów.

Materiały tekstowe na Twoją stronę

Słowa mają moc, warto zatem zadbać o to, aby treści, które klient zobaczy po odwiedzeniu Twojej strony, mogły swoją siłę pokazać. Jak to zrobić? Najlepiej zainwestować trochę czasu lub pieniędzy w stworzenie porządnych treści, dzięki którym Twoje notowania w oczach przyszłych klientów pójdą w górę.

Na stronie internetowej Twojego biznesu przydadzą się teksty, takie jak:

  • opisy usług
  • zakładka „o mnie/o nas”
  • CTA (call to action, na przykład opis przycisku „chcę kupić ten kurs” zamiast „kliknij tutaj”)
  • w przypadku sklepu internetowego – opisy produktów

Nawet krótkie opisy na stronie mają swoje zadanie i cel. Mają przyciągnąć uwagę odbiorcy, zatrzymać go na dłużej i pomóc w decyzji o zakupie. Zanim zaczniesz przygotowywać teksty na stronę internetową zastanów się, kogo się na niej spodziewasz i co chcesz przekazać.

  • Do kogo kierujesz komunikat? (inna będzie grupa docelowa bluzy w stylu hoodie, inna fizjoterapeuty dziecięcego, itp.)
  • Jakim językiem zwrócić się do grupy docelowej? Jak bardzo oficjalnie musisz mówić?
  • Co jest największą bolączką Twoich potencjalnych klientów i jak Twoja usługa im pomoże?
  • Jaki chcesz wprowadzić klimat?
  • Jakie chcesz sprawić wrażenie?

Doświadczenie pokazuje nam, że przygotowywanie materiałów na stronę internetową bywa okazją do refleksji nad własnym biznesem. W natłoku zajęć przedsiębiorcy przestają myśleć o swojej grupie docelowej, a nad odpowiedziami na podstawowe pytania muszą się dłużej zastanowić. Robienie opisów to więc moment cennej analizy działalności.

Zakładka „o nas” to nie laurka przedsiębiorcy

Na pewno nie raz trafiłeś na stronę firmy, która chwaliła się swoim „ogromnym doświadczeniem, pełnym profesjonalizmem w świadczeniu usług i ich dopasowaniem do potrzeb klienta”. Na pewno jest się czym chwalić, ale… nie przy pierwszym spotkaniu, którym jest wejście internauty na stronę firmy. I nie tak banalnymi sformułowaniami.

Czy to oznacza, że w ogóle nie masz pisać o sobie? Absolutnie nie! Ale zrób to w przystępny dla odbiorcy sposób. O wiele lepiej niż wyświechtane slogany sprawdzi się chociażby unikatowy fakt na temat Twojej działalności. Potwierdzi on również Twoją autentyczność, która wzbudzi zaufanie klienta.

Od kilku lat w marketingu bardzo modny jest „storytelling” czyli opowiadanie historii. Z powodzeniem wykorzystasz to właśnie w zakładce „O nas/o mnie”. To również dobre miejsce, by opowiedzieć, jakie wartości ma firma, skąd wziął się na nią pomysł, można tam opisać ciekawą historię z jej działania.

Zatem jeśli chcesz pokazać swój biznes od bardziej ludzkiej strony, zrób to właśnie na tej – najczęściej odwiedzanej przez klientów – podstronie.

materiały na stronę internetową

Materiały na stronę internetową są jasne i proste

Mówi się, że „papier wszystko przyjmie”. Idąc tym śladem można wpaść na myśl, że wirtualny papier na stronie internetowej również daje spore pole do popisu. Czy na pewno?

Jeżeli w pisaniu czujesz się mocny, uważaj, by nie popaść w przesadę. Strona internetowa biznesu to nie miejsce na elaboraty. Zaprezentuj swoją firmę tak, aby klient jak najdłużej został na stronie. To niełatwe zadanie – przyciągnąć uwagę osoby, która jest bombardowana tysiącem komunikatów. Twój wirtualny gość chce wiedzieć, co od Ciebie dostanie, za ile i jak szybko mu to dostarczysz. Pisz więc konkretnie i na temat.

Warto postawić na proste zwroty i wyrażenia. Komunikatywny język jest szczególnie potrzebny w niszowych branżach, o których przeciętny internauta nie ma pojęcia. Wyspecjalizowanego słownictwa lepiej użyć na blogu firmowym, oczywiście z odpowiednim wyjaśnieniem, o czym mowa.

Opisy produktów w sklepie internetowym

Jeżeli prowadzisz sklep, poświęć swoją uwagę odpowiednim opisom produktów. Powinny być unikalne i poprawne pod kątem językowym, a ponadto zobrazować klientowi to, co właśnie przegląda. Wraca temat grupy docelowej – opisy produktów również warto przygotowywać pod tym kątem.

W opis wpleć język korzyści. Skuteczniej podziałasz na wyobraźnię klientów opowiadając im, że wykonany z wełny merynosów sweter da im przyjemne uczucie ciepła nawet podczas największego mrozu, niż tylko wspominając o termoregulacyjnych właściwościach tego włókna.

Tworząc takie treści pamiętaj o słowach kluczowych. Dobrze zrobione opisy produktów wpływają na pozycjonowanie strony.

A jeśli już o pozycjonowaniu mowa…

Materiały na stronę internetową i bloga pod SEO

Pisanie do Internetu kojarzy się ze stosowaniem zasad SEO. I bardzo dobrze, tekst ma być przyjazny dla czytelników, jak i dla robotów Google. Ważny jest zatem umiejętne przygotowanie tekstu: zbyt duże nasycenie treści słów kluczowych w tekście sprawi, że czytelnik tylko się zirytuje i opuści stronę, a zbyt małe – witryna pozostanie niewidoczna dla Google.

Słowa kluczowe powinny brzmieć w tekście naturalnie, a pozostała treść nieść wartość. Jeśli czytelnik spędzi sporo czasu na Twoim firmowym blogu to znak dla wyszukiwarki, że znalazł tam wartościową treść, a tym samym link z tym wpisem poszybuje w górę.

Czytaj więcej: Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

materiały na stronę internetową

Unikalne i poprawne materiały na stronę – jak je zdobyć?

Ale ja nie lubię pisać… Kto zrobi za mnie materiały na stronę internetową albo chociaż mi je poprawi?

Uważasz, że słabo piszesz? Spokojnie, są na to sposoby. Tak jak zdjęcia na stronę zlecisz fotografowi, tak materiały na stronę internetową może wykonać za Ciebie copywriter. Zapłacisz mu raz, a treści będą pracowały na Twój biznes jeszcze długo po zapłaceniu faktury.

Jeśli jednak nie chcesz korzystać z takich usług, z pomocą przychodzą narzędzia, które ułatwią tworzenie. W sieci dostępna jest m.in. strona Jasnopis.pl, która sprawdzi Twój tekst pod kątem ewentualnych błędów i niespójności.

Wartościowe treści na Twoją stronę www

Dobrze napisane teksty to kluczowy materiał na stronie internetowej! Daj im tyle samo uwagi co zdjęciom i grafikom, a na pewno dobrze wykonają swoją pracę.