Jeszcze kilka lat temu blogi kojarzyły się z wirtualnymi pamiętnikami nastolatek. Teraz potrafią skutecznie wspierać biznes, prezentując właściciela firmy od mniej oficjalnej strony i wzmacniając pozycję strony w wyszukiwarce. Warto rozpatrzyć go w kategoriach długofalowej strategii marketingowej.

Blog firmowy wspiera relacje

Blog firmowy doskonale wpłynie na budowanie Twojej relacji z klientami. Może mieć mniej formalny charakter, dzięki czemu pokażesz się klientom w innej odsłonie. Sprzedajesz wędki? Na blogu firmowym możesz wspomnieć swój ostatni wypad nad jezioro. Szyjesz torebki? Pokaż internautom jak było na ostatnich targach w Warszawie. Potwierdzisz tym swoją autentyczność. Dzięki blogowi cała Twoja strona będzie wyglądać bardziej „ludzko” i będzie czymś więcej niż bazą podstawowych informacji.

Na pewno jest wiele informacji, którymi chciałbyś się podzielić z potencjalnymi klientami. Część z nich zamieściłbyś na swojej stronie internetowej, ale sądzisz, że nie będą one spójne z innymi elementami stronyalbo wydają Ci się zbyt mało biznesowe. Długie opowieści o historii i misji firmy? Wspomnienia z początków działalności? Trendy albo najnowsze wydarzenia z Twojej branży? Blog firmowy pomieści to wszystko.

Blog firmowy odpowiada na pytania

Pewnie znasz najczęstsze pytania, jakie padają w odniesieniu do Twoich produktów i usług. Nie raz otrzymałeś zapytanie z formularza kontaktowego albo przez telefon. A gdyby tak zebrać je w jeden lub kilka wpisów i skrócić proces poszukiwania odpowiedzi przez klienta? Notatkę na blogu firmowym stworzysz raz i już zawsze będzie dostępna na blogu. A może pod postem pojawią się nowe pytania? Odpowiesz na nie i tym samym zadziałasz na korzyść powstającej wokół Twojej strony społeczności.

Internauci lubią interakcję, a bycie dostępnym na blogu firmowym korzystnie wpłynie na Twój wizerunek i zbuduje zaufanie wśród klientów. Oryginalność w przekazie sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji i zostaniesz zapamiętany. A to już nie lada wyczyn w świecie, gdzie każdy walczy o czyjąś uwagę.

Blog firmowy wzmacnia pozycję strony w wyszukiwarce

Częste aktualizowanie bloga firmowego sprawi, że Google będzie bardziej lubić całą Twoją stronę i uzna ją za bardziej wartościową niż ta, na której dawno nikt nic nie zamieścił. Sympatia wyszukiwarki to cenna rzecz, która przełoży się na wysoką pozycję strony, a co za tym idzie: klienci szybciej i chętniej wejdą na Twoją stronę. Stąd już tylko kilka kroków do udanej transakcji.

Podczas pracy przy blogu firmowym możesz sam zgłębić podstawy SEO, wzbogacając tekst o frazy kluczowe najważniejsze dla Twojego biznesu.

Blog firmowy, aby spełniać swoje zadanie, powinien być często aktualizowany i bogaty w wartościowe teksty o tematyce bliskiej Twojej branży. Pierwsze efekty na pewno zmotywują Cię do dalszej pracy! Warto zainwestować w niego swój czas. Albo pieniądze – jeśli chcesz, aby to specjaliści zajęli się tworzeniem bloga firmowego na Twoje zlecenie.